Alla inlägg under juni 2011

Av åsa - 30 juni 2011 22:02

börjar semestern 

Slutar tidigt sissta dagen dessutom  

Hoppas nu verkligen att    är med oss, iaf större delan av semestern.


I går va jag & Emma & Ludwig i Vårhaga å badade med 2 kolegor å deras barn.

Kalasväder.

Ludwig träffade en klasskompis å hans bror, så de hoppade från bryggan å lekte lite i vattnet.

         

Va kvar till strax efter 18.30

Gjorde ett stopp på Netto på hemvägen.

Hemma igen så kom pappa & Maritha å fikade.

När de gått va det bara att gå ut å vattna blommorna, ta en dusch, sen stupade jag nästan.


Idag har vi varit å handlat, middag blev det på Max till barnens förtjusning 

Emma busade lite innan vi åkte

         

När vi kom hem blev barnen inbjudna till grannbarnen på film/mys/fika.

Jag åkte till mamma å hjälpte henne med räkningarna å när jag kom hem igen gick jag in till dem med.

Blev kvar å drack te å tjattrade om allt å inget 

Tog med barnen å gick hem vid 21-tiden. De åt å duschade, sen stupade de.


I morn ska jag å några kompisar, min syster ut å äta, fira in semestern. Ska bli kul. Är ju inte ute så ofta.

Kikade in på Lindex efter nåt å ha på mig, men kom ut därifrån tomhänt....

Löser sig ju alltid.


Snart stupar jag med 

KramelikramÅsa  

 

  

Av åsa - 28 juni 2011 22:30

Ja det är så det är just nu  

Direkt när jag kom hem hoppade jag i bikinin å sen direkt i poolen 

   

Efter mig kom de 3 barn jag har hemma nu.

Vi badade en stund innan jag gick upp å drack te/kaffe med mannen.

Hoppade sen i med barnen igen 

Jörgen fixade mat.

Han å barnen hade varit på stranden på dagen.

Barnen badade sen med grannbarnen.

Senare blev det te/kaffe med grannarna.

Vi blev sittandes med dem å barnen lekte, klockan bara tickade på. Närmare 21.30 gick vi in med Emma å Ludwig. De åt fil å flingor innan de la sig å stensomnade. Hoppas nu de sover länge imorn så de orkar bada mer.

Planen är att åka å bada med 2 av mina goa kolegor å deras barn efter jobbet.


 Ska snart sova.

Är lyckligt lottad som har ett jobb där jag får vara ute på dagarna  


KramelikramÅsa   



Av åsa - 27 juni 2011 22:24

  Fick ett ryck i kväll å sydde å hängde upp nya gardiner i Emmas rum nu i kväll 

   

Tavlorna gjorde jag tidigare.

Emma blev iaf jätteglad för gardinen. Hon satt som ett ljus bredvid när jag sydde 


Medans Jörgen fixade maten,

 tog barnen ett dopp i poolen

16 grader va den uppe i i dag, så det blev inget långt bad i dag heller.

        

Efter badet hjälpte Emma till med salladen.     

Hon gillar å skära med vass kniv.

 Det är lite farligt å spänande tycker hon

Efter maten satt jag å mitt  ute i å drack Sen fick jag energi till å spruta av fönstren å sy gardinen. 


Sov nu gott alla goa vänner

        

KramelikramÅsa  

 


Av åsa - 26 juni 2011 22:14

Sumerar en bra helg

Hade goa vänner här hemma på midsommarafton.

   

Barnen va med å förberedde innan de kom. Emma hjälpte till å göra tzatsikin som vi senare hade när vi grillade. Ludwig & Jonathan bar bak bord, stolar.

                 

Trots regnskurar hade vi jättetrevligt å mysigt på vår altan.

Barnen va ute mellan skurarna å hoppade studsmatta & lekte på lekplatsen precis utanför. 

           

                 

 Sumerar en kanondag/kväll 

  

   I går hade vi några vänner på mat på em.

Lika trevligt då.

Här är några bilder från dagen.

             

Idag kom så ÄNTLIGEN poolen fram.

                

Överlyckliga barn som badade.... i 14 gradigt vatten.

De fick inte bada så länge de ville,

utan det blev mer ett dopp.

Senare körde de även vattenkrig med grannbarnen.

Idag har vi haft kanonväder   

Hoppas nu att vädret har kommit för å stanna.

 

KramelikramÅsa  

   

Av åsa - 23 juni 2011 21:56

Ja nu är jag förkyld....IGEN

Jag vill ju ut å springa, men det får bli en annan gång.


I tisdags va det avslutning för Emmas Boll & lek.

Hon laddade med banan innan. Sen orkade hon spela.

Alla barn fick efteråt.

   

I går va det samma för Ludwigs lag, men då grillades det korv istället, i regnet.

Efter det va vi på kalas hos min syster & hennes man.

Det blev sent innan barnen kom i säng, men de kom upp rätt så lätt i morse ändå.

Va jag som va tröttast

Nu har barnen en lång ledighet framför sig 

Nu vill vi ha å värme!!!

Började bli snorig å tät igår, å redan idag började det värka i bihålorna

Startade med min specialspray, som jag fick utskriven sisst jag hade bihåsinflamation. Hoppas nu den hjälper snart. Har ingen lust å va sjuk nu.

Är mer sugen på å ut å springa...


La mig på soffan på altanen efter barnen ätit mellis, å de satte på en film.

Vilade en stund. Sen tog jag Alvedon å min spray.

Sen fick jag kraft å dammsuga & hänga upp gardinen i lilla rummet.

Barnen duschade å kollade barnprogramen.

     

 Blev jättebra tycker jag. Härligt när det blir som man tänkt 

 Lite småsaker som inte är färdigt. Bla ska vi ha en annan stol, men det får bli senare.

  Ha nu en trevlig midsommar allihop så hoppas vi på mkt


KramelikramÅsa   

Av åsa - 21 juni 2011 22:25

Slutade tidigt idag 

Hämtade Emma,sen gjorde vi ett ärende åt mamma.

Hämtade Ludwig på fotbollskolan.

Å gissa vad vi gjorde sen.....

Jo vi åkte till Överby.

Känns som mitt andra hem sissta tiden

Hittade present åt min syster å hennes man idag


Imorn är kalaset, så det är ju hög tid 

Va in på Maxi å handlade innan vi va hemma en stund innann Emmas lek & boll började.

När vi kom hem hade Jörgen fixat mat

Pannbiff, vitlöksås, sallad.

Barnen åt biffarna som hamburgare.

Tog en dusch eftersom det blåste superduper mkt ute å va helt genomfrusen...

Catrin hämtade upp mig å vi åkte till Johanna för å planera midsommar


Nu är det hög tid å krypa under täcket. Klockan ringer ca 5.30 imorn

Får ju iof gå hem tidigt, å lämnar inga barn på morgonen bara mig själv... 


I morn är det avslutning på Ludwigs fotboll inför sommaruppehållet.

Då ska barnen möta föräldrarna...

Spännande!!!

Sen direkt på kalas hos syster.   


KramelikramÅsa   

Av åsa - 20 juni 2011 21:14

Japp måndag igen....

En kortvecka blire igen för mig & Emma  

Började jobba förra onsdagen efter drygt 2 v hemma

Har 2 v kvar till semestern börjar, men innan dess är det endel som ska fixas. Inte minst på jobbet.

Jörgen går på semester på torsdag....

Härligt för barnen å få långt sommarlov

Ser fram emot en härlig höst på jobbet sen me

 

Lämnade Ludwig hos farmor i morse. Han går på fotbollskola denna v. Hämtade honom där, efter jag hämtat Emma. De hade avslutat fotbollskolan idag med vattenkrig med sina vattenflaskor.

JAAA alla hans kläder va genomblöta, visar ju att de hade haft roligt. Han säger att de får ha med sig vattenpistoler på torsdag. Får kolla upp det 

Kan ju tänka själv hur kul det kan bli....

 

Åkte hem å fixade middag, sen en sväng till Överby igen....SJÄLV 

  Ja det har blivit många svängar dit det sissta 

Stövlarna jag köpte igår skulle jag ta på mig till jobbet i morse, men i affären provade jag bara vänster stövel. Fick i högerfoten i morse, men det va inte mer 

När jag kom till skoaffären mätte hon båda stövlarna. Det skilde nästan 1 cm mellan dem...

 

Letade present till min syster å hennes man, men hittade inget.

 

Fyndade istället 2 tröjor till Emma.

Adidaströjan hittade jag på Stadium, å den vita på Lindex. Gillar bilmönster till tjejjer 

    Får bli en sväng ut imorn med så fixar det sig  

 

Tonade håret igår kväll. Skulle blivit åt det blonda hållet, men kan ju inte riktigt hålla med. Ljusare är det iaf.  Jämför själv å se skillnaden.

   

 

Ja ja dax å krypa under täcket.

KramelikramÅsa  

Av åsa - 19 juni 2011 17:17

Söndag å regn i mängder....

 Undras hur mkt det kan regna egentiligen???


Jo en sväng till Överby blev det. Jörgen hittade sandaler å jag & Emma & Ludwig hittade stövlar

  Har tittat efter stövlar lite till å från, men nu hittade jag ett par som passade direkt

Vill ha lite kraftigare sula under. Går i gamla seglarstövlar på jobbet nu, å det är inte så gott.


I går em/kväll va ju Linda & Daniel å barnen här. Vo åt mat å sen blev det jordgubbar i ugnen med choklad på å grädde till det.

Barnen lekte rätt länge innan de till slut hamnade i soffan.

    

       Mina stora killar va med sina kompisar.


I fredags hade Ludwig sin filmkväll med några kompisar.

Filip & Ludwig

  


Har hittat ett roligt program där jag fixade de fina ramarna till korten 

På nåt sätt får man ju få lite sommarfeeling

Ska "leka" lite till med det programet. Får se hur det blir i nästa inlägg.....


KramelikramÅsa    

Presentation


4-barnsmamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards