Alla inlägg den 4 september 2011

Av åsa - 4 september 2011 22:10

I går morse ringde klockan 5.20 Gick upp lite lagom pigg efter 3 timmars sömn.

Emma va inga problem å få upp iaf 

Hade tur med vädret.

 hela tiden i parken.

Här kommer en bikdbomb från igår:

    Emma väntar på bussen, på fel ställe , men det löste sig. Bussen hämtade upp oss ändå 


       

Emma passade på att sova en stund på bussen.

Ett frukoststopp i Mussjö.


Det första vi gjorde va att handla lite godis i Pippis godisaffär. Varsin pippitablettask, 5 guldpengar med choklad fick de nöjda tjejjerna.

  Mmm godis är gott 


      

Vi träffade Pippi & lilla Gubben.

Emma mäter sig å ser hur många pannkakor hon är hög  


     

Här i köket hade Pippi stekt pannkakor, å några hade fastnat i taket    


   

Pannkakslunchen satt som en smäck  


       

Emma inne i björngrottan, Mattisborgen.


   

Lotta på Bråkmakargatans hus, både ute & inne. Väldigt lågt i tak, så Emma fick gå å böja sig på övervåningen.


    Emma & Klara tittar på Emil.


              

Nils Karlsson Pysslings hus.

Ja vi tryckte på spiken innan vi gick in, å sa killevippen  


    

Middag åt vi innan vi tog lite lotter..

      

 och vann 4 vinster 

Emma vann först en strut med karameller, sen lilla Gubben, sen kastade jag ringar på sockerdricksflaskor, å vann en strut med Pippikarameller.

Klara vann med en strut med karameller.


      

Sist gick vi till Lottas , tant Bergs hus, där de spelade in filmerna.

Klara va sååå nöjd över sitt paraply.


Sen var det bussen hem igen.

  Emma & lilla Gubben tittade igenom broschyrerna, å gick igenom vad vi sett idag 


   Orken tryter efter en sån underbar dag. Hon sov ca 1 timme innan det va en kort paus i Mullsjö igen.

Vi åt kvällsmat, en glass.


När vi kom hem igen duschade Emma en snabbis innan hon stupade isäng å stensomnade direkt, å jag va inte långt efter kan jag lova.


I dag hade jag inte tänk göra så mkt...

Tänka går ju....

Började med att vi åkte till Överby å lämnade in 2 gamla telefoner, fick välja tillbehör till de nya för en viss summa.

Sen åkte vi lååångt ut på landet å Jörgen visade mig en fina gård, men det är på tok för långt ut. Synd för det var verkligen mysigt.

Sen var vi i Isstadion där de va begagnatförsäljnung. Ludwig hittade ett par bra skridskor. Hans hockeyträning drar igång denna v, så han behöver ju nåt å åka på 


Sen hoppade vi in på Jätten å hämtade äntligen ut mitt paket, handlade lite.

Hemma fixade Jörgen maten medans jag plockade, startade första av 5 maskiner tvätt...

Fixade även en äpplapaj, som Jörgens föräldrar, Rasmus kom å fikade på efter maten.

Sen åkte jag en stund till mamma.

När jag kom hem dammsög jag, sen va det läggdax för barnen. Mitt i det kom pappa & Maritha.

Tog en kvällsfika å satt å pratade med dem ett tag....


....och nu ska jag krypa ner.

Sov gott.

Kram Åsa  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


4-barnsmamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards