Alla inlägg den 9 juni 2011

Av åsa - 9 juni 2011 22:15

Japp det gjorde jag, men först va jag inne hos grannen å drack te å tjöta lite.

Sen in å värmde våran färdiga lunch.

Hämtade Ludwig i skolan. Han hade haft jätteroligt på skolutflykten. Det värmer i mamma 

In å packade upp sin väska, drack en smoothie ihop innan han stack in till grannen.

Då fick jag fart 

Började med att plocka iordning inne i tvättstugan, skurade toa. Sen plaockade jag iordning resten nere, dammsög nere. Sen va jag genomsvett. Så konstigt väder...

Tog mig en kalla dusch innan jag gick tillbaka till grannen å fick mera te å mera trevligt tjöt 

Så kul att barnen lekte så bra tillsammans.

Hemma igen va det dax å börja med middagen  Baconlindad kyckling, ris, broccoli, sås.

Sen va det barnprogram.

Pappa & Marith kom förbi å tog en kopp.


Kort å gott - har haft en lugn å go dag

KramelikramÅsa 

  

Av åsa - 9 juni 2011 09:12

Ja idag är jag seg me...

Liksom igår..

Regnet fullkomligt öste ner när jag vaknade.

Inga problem att väcka Ludwig idag.

-Yes. va hans första ord å ett stort  

Han ska till Inovatum med klassen.

I matsäcken hade han valt pannkakor, apelsin, körsbärstomater. Riktigt bra om jag får säga mitt.

Emma spelar ds en stund å jag sitter här å samlar energi till att göra nåt.

I förrgår hade vi terminsavslutning med jobbet. Vi samlades på Speekön, där vi gick en tipspromenad. Den gick ut på att man skulle tävla mot varnadra efteråt. Sen hade de bokat bord, mat på Strandgatan. Käkade en krämig räksallad som jag verkligen kan rekomendera.

Efteråt gick jag & Johanna & Jenny en promenad runt Speekön å tillbaka till våra bilar.

Där va denna fina stenfot.

Tårna är det enda som har badat  

 

I går va jag å Emma å klippte oss. Emma blev så här fin, men jag fastnade inte på bild 

     På kvällen va det brännboll med Ludwigs klass. Trodde länge att det inte skulle bli något, regnet fullkomligt öste ner, men som i ett trollslag slutade det ca 40 min innan vi skulle samlas. Sen kom tom  Blev en jättehärlig kväll.

    När vi kom hem va det direkt in i duschen för Ludwig, senfyllde han på c-vitaminförrådet  

    Nu känns det som det börjar ljusna liiite ute iaf  

Ha en bra dag

KramelikramÅsa 

Presentation


4-barnsmamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards