Alla inlägg under maj 2011

sol

Av åsa - 7 maj 2011 22:11

Startade dena fina dag med att röjja av ner å sen dammsuga å även skura av golvet. Körde 2 maskiner tvätt, bakade kladdmuffins.

Under tiden röjjde Jörgen & Rasmus & Ludwig förådet, å körde till tippen.

 

 När de va tillbaka grillade vi korv.

Sen klippte Jörgen kanterna,Rasmus klippte gräset.

Emma & Ludde hade vattenkrig med Luddes kompisar   

  Sen fikade vi med några av våra goa grannar 

Plockade lite med tvätten å sen började jag noppra Jonathans tröja. DÅ gick Åsa & Lukas förbi. De skulle till Jätten så jag följde med å handlade lite för kvällens grillning.

Det blev grillat kött, potatisklyftor, sallad, kalll sås med vitlök & paprikasmak.  

Efter duschen stupade vi i soffan

  Har haft en kanondag med mkt   

hoppas på fler   

Sanrt blir det sängen för min del.

Kramelikram Åsa 

Av åsa - 6 maj 2011 08:24

Idag är vi glada   Inga sura miner här idag. Emma sitter nu å kollar  

Fixade frukost å vi åt ihop. Pratade å hade en rätt mysig frukost, jag å ALLA barnen. Det är ju inte så ofta alla är här samtidigt nu  

Hoppas på uppehåll i eftermiddag då jag planerat grilla. Fixar sig ju ändå. Går ju å steka köttet, men tycker det är mkt goare med grillat.

I går eftermiddag när vi va ute på jobbet luktade det grillat. Man blir ju sååå sugen

Imorn är planen att vi ska åka till tipen. Har endel som står som ska bort. Gamla torktumlaren, diskmaskinen å lite annat smått å gott.

   

Söndag är det sammandrag för Ludwigs lag i Sjuntorp, sen simskola för både Emma & Ludwig.

Nu ska jag fixa Emma innan vi sticker iväg.

Ha en underbar fredag allihop


Kramelikram Åsa 

Arg

Av åsa - 5 maj 2011 08:13

Inte jag men Emma. Hon är JÄTTEarg  

Har varit en lång stund. Vi ska snart cykla till fsk/jobbet.

Idag kommer Rasmus hit å stannar över helgen  

Jonathan åker till pappa imorn, men kommer hem på måndag igen  


Ojoj nu fick hon ett bryt igen. Bäst jag gosar med henne så vi kan komma iväg snart.


Kramelikram Åsa 

Av åsa - 4 maj 2011 16:59

   

och  har det varit om vartannat idag. varmt när solen kommer sen svinkallt direkt när den försvinner.  

Uppe före tuppen i morse. Öppnade på jobbet. Slutade därmed ochså tidigt  

Emma cyklade med en kompis hem. Jörgen är på väg å hämta henne nu. Sen ska de åka å handla.

Jag ska följa med Ludwig på fotbollsträningen. Där är det föräldramöte under tiden de tränar. Vi ska få reda på hur det blir här i vår med matcher mm.


Kramelikram Åsa  

Av åsa - 2 maj 2011 21:07

Här kommer kortet på Emma när hon cyklade till fsk

 

Fredagsmyset tog vi på vår inglasade altan på baksidan.

     

Emma försökte se sur ut. Gick sådär    

 

Valborg firade vi som vanligt i Åsaka.   

     

 

I söndags va vi i Lysekil på båtmässan å sen stoppade vi på Mc Donalds på

hemvägen

   


Kramelikram Åsa

Av åsa - 1 maj 2011 22:17

Då är vi inne i maj    Härligt att sommaren närmar sig.

Vi va en sväng i Lysekil idag. Det blåste jättemycket å va svinkallt, men solen    sken å det såg riktigt härligt ut, men icke   Det va båtmässa  som heter Båt & Hav. Gav inget tyckte vi. Det roliga va väl att vi va nere i en polisbåt å tittade å pratade med de 2 poliserna som jobbar i den. De frågade barnen om vi läst Halvan & polisbåten. Den har vi ju svarade de. Polisen berättade då att det är en sån båt som vi va i. De fick varsin plansch med båten på. Det va några utställare, några båtförsäljare. En liten mässa i mina ögon.

På hemvägen stannade i på Gyllene Måsen på torp å käkade. Emma somnade på hemvägen å Ludwig vilade ögonen. Nästa stopp blev hos Morfar & Maritha. Vi fick fika i trädgården    

Senare kom Jonathan   som ska vara här nu. Rasmus  va med han me. Han åkte sen tillbaka till pappa, men kommer på torsdag. Fika   igen, denna gång på altan på baksidan.

Kvällsmaten blev korv & bröd - så enkelt å alla äter, även om det inte egentligen är någon favorit för mig.

Ett tag grillade jag laxbitar å hade i korvbrödet, med vitlöksås. Grova korvbröd får det vara så klart. Superdupergott!!!   

Nu är det bli sängdax för min del. Tror det blir spikmattan en stund.


Kramelikram Åsa


Presentation


4-barnsmamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards