Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

hemma å tvättar inför nästa tripp

Av åsa - 31 juli 2011 22:44

Startade morgonen med 4 km promenad i Hunnebo

Så lugnt å fridfullt. Mötte några som sprang. Annars va det lugnt.

Gick förbi mormor & morfars grav, å även deras hus. 


Frukost innan vi gick ut till segslsällskapet å badade.

       

Första gången Emma snorklade


Efter en stund började det komma in mörka moln. Trodde en stund att vi skulle klara oss, men icke.

Vi hann precis in å stänga till i båten innan himlen öppnade sig 

Rejäl åsaka kom me.

Mysigt tyckte jag å Jörgen å Emma, men Ludwig va jätterädd 

Vi fikade lite, sen spelade vi kort.

Då gick det bättre   

 

Det tog nog 1 timme innan det va över.

 

Jörgen å barnen gick å köpte baguetter med röra innan vi packade å åkte hem.

 

Lämande Emma hos syrran. Hon ville leka med Jesper. Hon blev kvar å grillade med dem.

 

Vi åkte till pappa & Maritha å lämnade tillbaka cabben, fikade.

Jörgen hämtade sen pizza, å jag åkte hem å packade ur bilen.

 

Rasmus å Jonathan va redan hemma 

 

Käkade å duschade innan vi fick fikabesök.

 

När de åkt hämtade jag hem Emma.

 

Hon hoppade i badet å jag passade på å vika rena sängkläder, handdukar som låg i tvättkorgen, torktumlaren.

Ludwig kom hem å tog en dusch innan de båda la sig.

 

Strax efter kom Jonathan hem å vi åt lite av pizzan som va kvar 

 

Rasmus kom en stund efter, å han käkade med.

 

NU är det snart sängdax igen.

Ska bara ta tvätten...

 

Är bara hemma en snabbis å tvättar igen.

På tisdag åker vi till kompisar i Uppsala.

Ska bli jättekul.

Funderar på en sväng till Stockholm å kolla slottet mm. Barnen har ju inte varit där än. Kan bli Grönan me. Får se vad tiden å pengarna räcker till   

 

KramelikramÅsa  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 28 september 2011 21:53

Nu har jag bestämt mig för att flytta vidare. Ni hittar mig här istället: http://trepojkarochentjej.blogg.se/?tmp=28215002   KramelikramÅsa  ...

Av åsa - 28 september 2011 08:35

Idag är ingen vanlig dag för det är Jespers födelsedag HURRA HURRA HURRA!!!!! I kväll ska vi på kalas till barnens kusin  som idag blir 6 år     I går jobbade jag sent.  När jag kom hem satt familjen vid middagsbordet och åt,  så det v...

Av åsa - 26 september 2011 21:36

föräldramöten för alla mina barn är nu avklarade Vi fick se filmer & kort från barnens vardag, med bla samspel, turtagning mm      Både Emma & Ludwig tog med sig varsin kompis hem idag. De lekte både ute & inne trots vädret  Emma har inte l...

Av åsa - 26 september 2011 14:29

Sitter här å laddar för att skura toaletten och då är tanken storstäda.  Iof lilla toan, men ändå. Inte så sugen, men försöker peppa mig själv  Dricker lite te å kikar runt lite, men snart ska det bli fart     Lovar...   Kramizar  Åsa...

Av åsa - 25 september 2011 21:07

  Kände att jag behövde det i kväll    På fm idag åkte vi alla med Ludde till hockeyträningen.   När han tränat klart va min plan att gå hem.  Ludwig skulle duscha där, så jag tänkte att vi skulle varit hemma ungefär samtidigt, men jag...

Presentation


4-barnsmamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards