Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av åsa - 14 augusti 2011 22:01

Ska snart krypa ner under mitt goa täcke....

Sumerar en bra helg 


Igår fm cyklade jag & Emma till garaget där Jörgen va å fixade med båten.

Vi tog bilen, så fick han cykla hem 

Vi åkte till Johanna & barnen.

De började med att bada.

Sen fikade vi med go fruktsallad & glass.

Emma stannade kvar å lekte. De hade lekt inne, varit på en rejäl cykeltur å testat flera lekplatser mm.


Jag åkte å handlade lite, köpte sallad till mig & Jörgen. Va ji bara vi som skulle äta. Ludwig åt hos sin kompis.


Vi klippte gräset, rensade bort ogräset på baksidan mellan plattorna, längs huset vid dörren. Spolade av plattorna med.


Hämtade sen hem "lillfia".


Grillade, sen duschade vi innan vi hade mys på altanen å spelade ett spel från Lego som jag köpte på vägen när jag hämtade Emma.

              


Testade ett nytt rosévin 

som va jättegott

  

När barnen lagt sig kollade vi på film: Himlen är oskyldigt blå.

Den va helt klart sevärd. Man fick sig en tankeställare, men detn va lite seg mot slutet.


Idag åkte vi till Torp, men först en sväng förbi båten för å mäta några saker vi skulle köpa.

Först va vi inne på Biltema. Emma provade en 20" cykel som passade perfekt.

Sen över till de roliga affärerna.

På stadium hittade Ludwig gympakläder.

   

Han är såååå nöjd.

Barnen fick sen välja om vi skulle fika på ett fik och sen åka hem å äta eller lunch på Mc Donalds. De kunde inte enas, så Jörgen fick utslagsrösta. Lunch blev det.


Sen åkte vi direkt till fam Severinson. Riktigt kul å träffa dem igen. Va ju ett tag sen nu.

Blev inbjuden på tjejkväll på fredag  


Sen åkte vi hem å grillade, idag med 


Sen åkte Jörgen å lämnade Ludwig hos farmor, där han nu sover. De har planeringsdag på fritids imorn, så han får va ledig å mysa med farmor istället 


Emma hoppade i badet å lekte en stund.

Jag passade på å läsa...

Läser nu "Skändad"

Usch vilket liv den stackars flickan levt. 


Nu ska jag plock iordning för morgondagen.

Ska bli kul å få träffa alla goa kolegor imorn 


Hoppas på   hela veckan, men tror det ska bli   

jaja, det visar sig....


Kramelikram Åsa    

Presentation


4-barnsmamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards