Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av åsa - 21 augusti 2011 21:25

Tog mig lite semester från bloggen...

Men nu är jag tillbaka 


I fredags va jag i Åsaka hos Linda på tjejfest, å blev kvar över natten.

Jättetrevligt hade vi.

Åt å drack gott.


Jörgen å barnen kom å hämtade mig på lördag fm.

Vi åkte in till Vänersborg å köpte en kromad dynike till båten, som han beställt.

Hem å fixade lite lunch innan det va dax å fixa Emma inför hennes kalas på 3-stads lekland.

Hon är superglad å det var verkligen lyckat.

    

    

Efteråt fick barnen välja mellan en godispåse eller en slash. Det valet va inte så svårt   


Vi stannade kvar så hon fick äta upp den. Det gjorde Johanna & Lova & Freja med

 

Syskonkärlek 

    

Åkte hem å åt hamburgare/fiskburgare.

Sen spelade vi Emmas nya spel innan de la sig.


Idag tog vi en långpromenad/joggingtur runt Lunden. 

Emma & Ludwig cyklade.

När vi kom hem stretchade vi på altanen.

Sen hoppade vi studsmatta allihop 

När Jörgen "poppade" oss skrattade jag så jag inte fick luft. Han fick stanna så jag kunde andas 


Gick in å plockade fram lunch å hoppade in i duschen. När jag kom ut kom Rasmus & Jonathan.

Medans Jörgen fixade maten gjorde jag en äpplepaj på våra egna äpplen. Den blev supergod, utan en endaste lite gnutta socker 


Fikade efter maten, sen stack Rasmus tillbaka till pappa & Jonathan stannar kvar här.

           


Sen åkte Jörgen å fixade med båten, å jag drog ur häftklammrer ur 3 lastpallar som jag fått av pappa.

Ska göra ett "köksland" är tanken.

  

Detta är bara början. Jörgen glömde ta med sig markduk hem förut, så det får vi väl hämta någon annan dag...

Sen får vi köpa jord.

Tanken är att ha jordgubbar i den högsta, rabarber i en, kryddor i en.

Hoppas å tror att det ska bli bra 


Sorterat ren tvätt, medans barnen badade. Rätt bra å passa på när man ändå ska vara i badrummet 


Jörgen hade med sig en ½ säck med kläder hem efter kusin Tindra. Jättefina kläder som kommer väl till användning 

Tack så mycket!!!


Nu ska vi snart krypa ner.

Blir en tidig dag på jobbet imorn.

Ingen söndagsångest här iaf 

Alltid lika kul å få träffa alla efter helgen   


Kramelikram Åsa    

     

Presentation


4-barnsmamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards